Rome - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Rome - Reisverslag uit Vatican City, Vaticaanstad van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Rome

13 Februari 2014 | Vaticaanstad, Vatican City

In Rome zien we zo veel! Het Maxxi museum voor moderne kunst, het colosseum waar vroeger gevechten werden gehouden als entertainment, de cappucijner kerk met de met botten en schedels versierde kelder, het Vaticaan waar we de Paus zien en een heuse dienst bijwonen met wierook en zingen en hosti en al, de Spaanse trappen (die ik vind tegenvallen), de kerken met de biechthokjes (rood licht betekent dat je mag komen biechten), de pleinen, de Trevi fontein (waar we volgens traditie een muntje in gooien zodat we zeker weten dat we weer een keertje terug komen), het park Villa Borghese dat er in de zomer vast leuker uitziet, de levendige wijk Trastevere (die wij niet zo levendig vinden), de wijk Testaccio, de pleinen, de catacomben van San Sebastianus, de Engelenburcht, het Pantheon. We eten ijs bij de oudste ijsmaker van Italië. ’s Nachts slaap ik niet zo goed want mijn matras is een kuil en onze kamergenoten zijn niet altijd prettig om mee in één kamer te liggen, maar het hostel is super centraal en makkelijk te vinden. En bovendien niet duur.
Ik raak in het hostel aan de praat met 3 heren uit Moskou en daarmee drink ik tequila. De volgende dag proosten we weer, dit keer met whiskey. Ze willen in de zomer naar Nederland komen. Mocht dat lukken, dan is het leuk, want deze mannen zijn echt heel grappig.
Ik hou van Rome. Ik vind de mensen meestal aardig, de koffie lekker en sterk. Pizza’s zijn overal te krijgen. Overal worden mooie spullen verkocht, zoals goede leren tassen en mooie kleding. Het weer is goed en als het regent staat er bij de deur van je hostel wel een mannetje met paraplu’s voor 3 euro.
Ik wil zeker nog een keer terug. Wat een leuke en mooie stad!

• 14 Februari 2014 - 08:44

Maartje:

Hi Rosie,

Leuk om even te lezen hoe je het hebt gehad. Rome lijkt mij prachtig (staat toch stiekem wel op een verlanglijstje), en een stad vol pizza is natuurlijk geweldig!
    Bedankt weer voor je verslag en nu weer sparen voor de volgende reis ;)
    groetjes,
    Maart

• 14 Februari 2014 - 15:19

Ria Wiss:

Hallo Roos.
    Eindelijk dus eens live gezien wat je altijd op school moest leren....
    En dat biechten? Niet alles vertellen, hoor!
    Groetjes, mam