Het regent in Porto - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Het regent in Porto - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Het regent in Porto

08 Mei 2013 | Nederland, Amsterdam

Vanmorgen om 4.30 bracht buurvrouw Sanne me naar het station om de allereerste trein te pakken naar Eindhoven. Met alleen wat gezeur over het formaat van mijn trolley kwam ik al snel en makkelijk in het vliegtuig. De man naast mij hield zich koest dus ik kon nog wat bijslapen. In Porto even moeten zoeken naar de metro en een kaartje regelen was ook even opletten. Na een overstap kwam ik in het centrum. Het was nog een flinke wandeling naar het hostel. Het hostel ligt tegenover het ziekenhuis, dus mocht het wat uit de hand lopen met de port, dan ben ik er zo. Verder ligt het aan een groen park. Het hostel heeft als thema port en het ziet er super gezellig en mooi uit. Wel heel wat trappen op voor ik boven ben, dus ik verwacht slanker terug te komen in Nederland! Er zijn hier zoveel (goedkope) tentjes om te eten en drinken dat ik bijna niet kan kiezen. IK kon niet gelijk inchecken in het hostel (het is hier 1 uur vroeger dan in NL!), dus spullen gedumpt en maar vast op zoek gegaan naar de mooiste boekwinkel ter wereld. Kon alleen buiten een foto maken, want voor fotos hebben ze een speciaal uurtje ingesteld. s Morgens tussen 9 en 10 als de schoonmaakster er is. Die is nu echter ziek, maar de verkoopster belt iemand en die zegt dat ze er dinsdag weer zal zijn. Dat kan ik nog net redden voor ik weer vertrek.
Nog een kerk ingewandeld, waar een dienst aan de gang was. Ook nog op zoek gegaan naar een macrobiotisch restaurant, maar dat bleek te zijn opgedoekt. Uiteindelijk ergens anders seitan met schapenkaas besteld maar omdat die op was maar een shiitake pasteitje besteld. Die waren taai. Ik weet niet of dat zo hoort maar ik vond het niet zo lekker.
Heb nu al blaren op mijn voeten van al het lopen!

• 08 Mei 2013 - 19:41

Ds August Ouw:

leuk voor jou, weer op stap
    met z'n hoevelen zijn jullie, of jij alleen ?

in ieder geval veel plezier

en bedankt bijvoorbaat voor alle reportages

• 08 Mei 2013 - 21:04

Roos:

Wat leuk dat je ook even reageert! Deze keer reis ik alleen. Ik hoop er weer een leuk verhaal van te maken. Groetjes!

• 08 Mei 2013 - 21:35

Jolanda:

Veel plezier!! Lfs Jolanda

• 09 Mei 2013 - 15:23

Maartje Wiss:

Hi Rosie,

Veel plezier he, geniet er even lekker van!

groetjes, Maart

• 10 Mei 2013 - 13:52