Zat-Limburg - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Zat-Limburg - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Zat-Limburg

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg

05 Juli 2009 | Nederland, Maastricht

OK het is nog net geen buitenland, maar tòch de moeite waard om over te schrijven. Vrijdag vertrok ik met 3 bachelor titels in de pocket (één voor de SPH, één voor mijn verse diploma Tourism Management èn nog één voor mijn momenteel vrijgezelle status) met Josien naar Maastricht. Plan was o.a. een optreden van Herman Finkers bij te wonen. We liepen vanaf het station naar de markt, wat iets te ver bleek te zijn. Toen konden we het hotel niet vinden. We bleven rondjes lopen en niemand kon ons vertellen waar we naartoe moesten, tot we een stel in gala tegenkwamen die het wel wisten. Bleek dat we al voor ons hotel hadden gestaan, maar met die rode neonverlichting had het meer op een nachtclub geleken dan een hotel. Rond middernacht kwamen we pas aan. De kamer moest volgens de reservering iets groter zijn dan een andere kamer, maar mijn god, hoe klein zou de kleine kamer moeten zijn als wij al niet eens fatsoenlijk rondom ons bed konden lopen? Helaas, alle andere bedden waen bezet, dus hier moesten we het mee doen. De bedden konden gelukkig wel een beetje uit elkaar. 's Nachts viel het ons pas op hoe bruisend Maastricht is. Hier gaat het de hele nacht door. Wij zaten midden in het (uitgaans-)centrum en deden geen oog dicht. Dan hadden we net zo goed ook de hele nacht op stap gekund... Zaterdag waren we dus vroeg wakker en na een prima ontbijt liepen we zonder besteming het stadje in. Hm, geen shoppen gepland maar we vonden zoveel leuke winkels dat we de hele dag hebben geshopt. 's Middags hebben we met mijn oude buurmannen een biertje gedronken op een terras, want die waren toevallig ook dit weekend in Maastricht. 's Avonds maar weer een hapje en een drankje en door naar Finkers in het Vrijthof. We zaten helemaal achterin op het balkon, maar konden hem toch goed zien. Ik vond hem niet zo grappig als vroeger maar ik was blij dat ik er was. In de pauze stond er een jongen naast me die bijna omviel, zo verdraaide hij zijn nek om mij in de ogen (nou ja, ogen? zitten die niet hoger?) te kijken. Doen ze dat hier altijd in Maastricht? Na het stuk deden we nog een kriek op een terras en daar bleef het bij want Josien was moe. Ook die nacht hebben we geen oog dicht gedaan. Bij ons in het zijstraatje van de markt gebeurde van alles. Zo werd ik midden in de nacht wakker van de geur van verbrand papier, want iemand had een gemeentelijk aanplakbord in de hens gezet. Politie erbij, brandweer uitgerukt en het vuur was weer gedoofd. Ook nog iemand die een fiets in elkaar stond te trappen terwijl de eigenaar het zag. Daar kregen ze ruzie over. Verder nog 3 kotsende mensen onder ons raam, een jongen die al plassend tegen een elektriciteitshuisje zijn vriendin vroeg waarom ze het zojuist had uitgemaakt en een botsing tegen een stilstaande auto (door onhandig fileparkeren.) De 2 zatte inzittenden en de bestuurder hebben het niet opgemerkt. Vanuit ons raam kon ik het allemaal prachtig zien.
Vandaag deden we nog een museumpje moderne kunst en ik kreeg ruzie met mijn koffer die ik vrijdagmiddag nog bij de AH kocht. De wielen begaven het en dus sleurde ik het lel achter me aan. Dat was zwaar. Een voordeel daarbij was, dat het ding vanzelf zoveel slijtage opliep dat hij steeds kleiner werd en daardoor minder woog. Morgen lever ik hem weer af bij de AH. Ik ben benieuwd of ik mijn geld nog terug krijg voor wat er over is van de koffer. Zouden ze het handvat tenminste nog herkennen? Zo niet, dan mogen ze hem zo ook wel houden. Op de terugweg vond iemand het leuk om aan de noodrem te trekken waardoor we een uur vertraging opliepen, maar bij thuiskomst was het tenminste nog droog. Op het moment dat ik de voordeur achter me dichttrok begon het te regenen. Wàt een weekend.

Over een poosje komt er wel weer een buitenland verhaal. Waar dat over gaat houd ik nog even spannend.

NB: AH heeft de koffer keurig vergoed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Midden- en Zuid-Amerika, Europa

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2009

Zat-Limburg

04 Mei 2009

10 maanden lang houdbare donuts

03 Mei 2009

Moderne kunst

03 Mei 2009

Tiergarten

01 Mei 2009

Daklozen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 68863

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 06 Oktober 2014

Basel en Herznach

19 September 2014 - 22 September 2014

Oslo

02 Augustus 2014 - 24 Augustus 2014

Finland

06 Februari 2014 - 11 Februari 2014

Rome en Vaticaan

03 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

New York & Brazilië

08 Mei 2013 - 15 Mei 2013

Portugal

01 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Slowakije

02 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Letland

28 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Mongolië

20 Augustus 2009 - 25 September 2009

Chili en Paaseiland

01 September 2007 - 29 Augustus 2009

Midden- en Zuid-Amerika, Europa

Landen bezocht: