La Chorrera - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu La Chorrera - Reisverslag uit La Chorrera, Panama van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

La Chorrera

Door: Roos

25 Januari 2007 | Panama, La Chorrera

De busreis viel best mee. Geen kippen, geen stinkende mensen. Wel airco en dat was zo koud dat ik aan mijn fleece trui niet genoeg had. De keren dat we stopten om te eten konden we even oparmen. Na de lange busreis werden we gastvrij ontvangen bij Javiers familie. Eerst maar eens wat geslapen en later had Javier het ontbijt klaar. Hele dag een beetje gechilled want we waren gaar van de busreis. Zonet gegeten in een vega-restaurant hier. Morgen gaan we met de bus verder naar Panama stad. Van daaruit willen we het kanaal gaan bekijken (nou ja een stukje dan) en het regenwoud in. Het is hier lekker warm, tropisch.

Marian.. veel plezier op vakantie!!

• 26 Januari 2007 - 05:53

Mam:

Dus Roos, bij een echte Panamese familie in huis en dat zonder hospitality.com (misschien kun je ze interesseren daaraan deel te nemen, kunnen ze zelf ook eens ergens naar toe...) Krant was er al gisteravond, mooi stuk, alhoewel inderdaad het meeste van je weblog af kwam. 2 foto's van hierboven erbij (die van "wachten op de bus"en "haventje van Bluefields"). Dus ze hebben daar zelfs een vega-restaurant, had ik niet gedacht. Nou, veel plezier bij de rest van de busreis. Groetjes, mam.

• 26 Januari 2007 - 06:00

Mam 2:

Op een Panama-site zag ik dat er jaguars en poema's o.a. zitten, dus als je de jungle in gaat zoals je schreef: uitkijken.

• 26 Januari 2007 - 07:07

Marieken:

Heya chickie!

Het klinkt weer een stuk fijner (veiliger) dan alle vorige berichten. Jammerdebammer van je bril. Volgens mij behandel je ze niet goed en rennen ze zelf weg zodra ze kunnen. Veel plezier en ik verheug me al op je volgende avonturen. Ook een groet van Sabryah. Ze wilde ook een stukje schrijven, maar ze moest naar de ochtendmis.

Kus, Marieken

• 26 Januari 2007 - 08:25

Mam (de Laatste):

Hai, op het Prikbord stond een vraag overde Panama-kanaal-cruise (tot de Caribben) en een reisburootje gaf als antwoord: full transits kosten 155 dollar voor volwassenen, vertrekken vanafde Flamenco-pier (amador Causeway)om 7.30 a.m. Inbegrepen: een meertalige gids, ontbijt en lunch incl. drank, snacks, vervoer terug van Colon naar de Flamenco Marina (rond 9 p.m.). Het is een lange tocht langs 3 sluizen, maar zeker de moeite waard. Vindt plaats op 1 febr., 8 en 17 febr. etc. website www.panamalacarte was eind december toen dit bericht erop stond, nog niet helemaal klaar (misschien nu wel), maar je kunt bellen Carol, (0033) 870448243. Reserveren wordt aanbevolen.
    Groeten, mam.

• 26 Januari 2007 - 09:51

Mam (allerlaatste):

Hoi, ik zie dat www.panamalacarte.com/ wel werkt en ik zie op de pagina dat de Kuna-Indianen worden genoemd en de Mola-techniek. Weet je nog dat ik daar zo'n mola-hesje van heb, randen die opengewerkt zijn en waarachter dan weer andere stof genaaid is, een heidens karwei met al die randen. Ik kreeg het zo'm 25 jaar geleden van mijn broer Retze. De Indianan kwamen destijds in bootjes naar blanken toe, maar uiteraard wás er toen nog helemaal geen toerisme. Als het je lukt zoiets te kopen, zou je het in een wandkleed kunnen verwerken, als herinnering. Nou doei, groetjes.