Gracias - Reisverslag uit Gracias, Honduras van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Gracias - Reisverslag uit Gracias, Honduras van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Gracias

Door: Roos

10 Maart 2007 | Honduras, Gracias

Bedankt voor de badtips! Hier in Gracias hebben we weer een douche. Wel koud, maar het is te doen. We namen de bus naar La Esperanza, een bergdorp waar helemaal niks te doen is. De volgende dag namen we de bus naar Gracias, een ander bergdorp. Het hotel is prachtig en goedkoop, maar met koud water. Vandaag zijn we met de mototaxi naar de termale baden geweest. Daar was bijna niemand, heel relaxed dus. Ik vind Honduras een leuk land. Aardige mensen, rustig, weinig toeristen en genoeg te zien. Natuurlijk moet je overal uitkijken en uit de buurt blijven van rellen e.d. Maar goed, dat leer je wel als je reist... Nog 2 nachten in Gracias en dan door naar Santa Rosa de Copan en dan naar de ruines van Copan.

• 10 Maart 2007 - 16:32

Marian:

Ik hoop dat je een boel mooie foto's maakt. Reizen jullie nog steeds samen? Wordt toch wel wat nieuwsgierig..... Alleen reisgenoot.....of toch een beetje meer???
    We weet, ik mag graag alles weten! Voorzichtig he en tot slot de groetjes van een nieuwsgierige "oude taart".

• 11 Maart 2007 - 09:49

Oma:

Dag lieverd, gaat alles nog steeds goed met jou?
    Ik ben blij dat je over een week of 7 weer in Nederland bent, hoor. Heb je wel gemist. Groeten van Oma

• 11 Maart 2007 - 09:52

Ria:

Roos, je krijgt al weer de groeten van Rika. Ze vraagt steeds naar jou en of ze niet eens even een kaart kan sturen omdat ze geen computer heeft om eens te mailen, maar ja, je hebt geen vast adres voor langere tijd. Wemst je het allerbeste en tot ziens. Mam.

• 12 Maart 2007 - 07:09

Mam:

Roos, ze heeft het zelf smoordruk en is net weer terug uit Nepal, maar je krijgt dus de hartelijke groeten van Froukje en Berend waarwe gisteren waren op verjaardag. Froukje is nu hoofdredacteur van 13 Noordelijke kranten en er komen er nog een paar bij, o.a. in april een nieuwe weekkrant in Leeuwarden. En dan de studie nog en de Nepal-projecten. Cathalijne, het meisje dat een half jaar voor het project in Nepal stage liep, is een bedrijfje in A'dam begonnen waar je scherven (van een geërfd kopje of i.d.) kunt inleveren en dan laat zij in Nepal bij 1 van die zilverfabriekjes die scherven in een armband of zo zetten. Heel leuk idee, hoofddoel is die mensen aan het werk te helpen daar in Nepal. Interessant hoe iemand met een bedrijfskundige achtergrond daar dan voor kiest (moet natuurlijk zelf wel geld verdienen om te kunnen leven). Eigenlijk vinden we het zelf ook niet zo erg dat we niet zoveel meer in de watersport doen, is ook zo'n yup-gebeuren en het interesseert die mensen geen bal wat er met de regenwouden en zo gebeurt.
    Nou Roos, houd je taai en we horen wel weer van je. Groetjes, mam.

• 13 Maart 2007 - 09:35

Johanna:

Hallo Roos,

Fijn te zien dat je weer wat meer berichtjes schrijft. Heb je avonturen lang gemist maar gelukkig horen we weer wat van je. Zie dat je nog veel rondreisd dus ben net als Marian erg nieuwsgierig naar je foto's (dia avondje lijkt mij ook wel wat met al je spannenede verhalen). Pas goed op jezelf en geniet er nog lekker van.
    Groetjes, Johanna

• 13 Maart 2007 - 17:18

Mam:

Roos, ik zat net te denken dat jij nu alle mooie dingen bezoekt die ik ook zo graag had willen zien, Cusco, Copan, het Pamama-kanaal. Nu nog het Dal der Koningen in Egypte, maar dat moeten we dan samen maar eens doen, vind je ook niet? Toch fijn dat al onze inspanningen om jullie mee te slepen naar musea, opgravingen in Frankrijk e.d. zijn blijven hangen, want er ging een hoop energie in zitten destijds.
    Je schrijft geen berichten meer in het Engels? En niet verder afzakken naar het Zuiden, Peru etc.? Of hoorde je niks meer van je ex-collega's uit Cusco?
    Hoe dan ook, probeer wat foto's te maken in Copan als je kunt. Moet echt de moeite waard zijn. Veel liefs, mam.

• 15 Maart 2007 - 06:14

Mam:

Leuke nieuwe foto's, Roos. Krijgen goede indruk van je hotelkamer op deze manier. Wachten met spanning de foto's van de Maya-ruïnes af. Dus Guatemala gaat misschien niet door? Groetjes, mam.
    P.S. Zaterdagavond draait hier in Warns (Spylder) "An inconvenient truth". Gaan we zien; ik las toevallig deze week mijn boek over geneeskruiden uit het Amazonegebied weer eens.

• 15 Maart 2007 - 06:52

Mam:

Roos, ga echt niet in je eentje naar Guatemala, hoor. Is veel geweld, speciaal tegen vrouwen en in je eentje ben je zo kwetsbaar. Pak dan liever ergens een vliegtuig naar C.R. Pas goed op jezelf! Mam.

• 15 Maart 2007 - 12:13

Ria (laatste):

VOor iedere geïnteresseerde:
    Vanavond op Canvas t.v. komt om 10 voor 9 een programma over de stranden en oerwouden van Costa Rica.
    En voor Roos: misschien zijn die sieraden van Javier ook wel iets voor dat Link-bedrijfje? Moet hij zijn familie ook onderhouden of is Panama niet zo arm? (inkomsten wellicht uit het Kanaal ... scheelt schepen toch een hoop km's als ze niet meer om het uiterste Zuiden van Zuid-Amerika hoeven te varen).
    Wie weet zie je in Honduras ook wel ergens een handwerkbedrijfje of ambachtsman/vrouw die dingen maakt die voor de Europese markt aantrekkelijk zijn.... Denk er maar eens over. Groetjes.

• 15 Maart 2007 - 18:33

Lien:

Rosie!
    Ik ben gewoonweg stikjaloers als ik allemaal die foto's zie. Wat een prachtige omgeving! Ik hoop dat je er niet teveel aan went en elke dag ten volle beseft wat voor een geweldige plekken je daar allemaal bezoekt!!!!!
    Denk: België, Nederland, ... Carpe diem!!!

un besote