Tela - Reisverslag uit San Pedro Sula, Honduras van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Tela - Reisverslag uit San Pedro Sula, Honduras van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Tela

Door: Roos

12 April 2007 | Honduras, San Pedro Sula

We zijn naar Tela gegaan, waar we Javiers verjaardag zouden vieren maar i.v.m de heilige week was het moeilijk een hotel te bemachtigen. Na uren zoeken vonden we een goed hotel maar dat lag aan de snelweg buiten het dorp. Dus na een nacht besloten we weer terug te keren naar San Pedro. Hier blijven we nu al dagen lang en het bevalt wel goed. Alles is beter betaalbaar hier en dus heb je wat meer mogelijkheden met je geld. Veel gelezen en vandaag ging ik op zoek naar een nieuw boek, maar nergens iets in het Engels te vinden want er zijn hier geen toeristen. 2 Opties gevonden... een of ander slechtverkopend boek van een Amerikaan die een tijdje in Honduras heeft gewoond en enkele delen van Harry Potter, die ik tot nu toe nog altijd heb weten te negeren. Ik lees nog liever niet dan dant ik aan Harry Potter begin. Maar wie weet, als ik me genoeg ga vervelen....

Over een paar dagen gaan we verder naar Nicaragua en Costa Rica. Het zit er weer bijna op. En ja, ik zou best nog een paar maanden willen blijven.

• 13 April 2007 - 05:12

Mam:

Hoi Roos. Gelukkig weet ik dat je ons dat niet aan doet, nog een paar maanden blijven. Maar op zich wel een goed teken natuurlijk. Maar je moet voor je je diploma krijgt toch nog je O.P. doen voor school in mei? Of een vervangende opdracht?
    En, voor ik het vergeet, hou er rekening mee dat als je straks uit Costa Rica vertrekt, je een soort vertrekbelasting moet betalen van ongeveer 26 dollar. Anders word je niet ingecheckt. Mag ook in een deel colones betaald worden. Op het C.R. prikbord staat waar je zijn moet, welke balie. Als het te lastig is en je hebt te weinig gelegenheid om achter een p.c. te zitten, wil ik het wel even opzoeken.
    Hier alles o.k. Wordt mooi weer, iets van 23 graden of zo het week-end.
    Nou liefje, je krijgt van veel mensen nog de groeten en we lezen je berichten dan wel weer. Doei, mam