Moe - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Moe - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Moe

Door: Roos

09 September 2008 | Denemarken, Kopenhagen

Het hostel is leuk, maar ver weg van alles wat we willen zien. We regelen inderdaad de kaart en we hebben 72 uur. Als we onze spullen in het hostel hebben gedumpt gaan we met de bus, metro en tram naar de haven voor een boottrip. Dat is even zoeken, maar we vinden het weer als we er al vanaf zien de trip te maken. De tour is een teleurstelling; onze gids praat meer met de 'schipper' dan met de groep. We zien de opera, de kleine zeemeermin, oude gebouwen, kerken, torens, etc. Dat scheelt ons straks weer tijd. Na de tour eten we een lekkere pizza in een wat vaag restaurant. Na de lunch gaan we door naar slot Amalienborg, waar we bedenken of we zelf zo 'n interieurtje ook zouden willen. Mij lijkt het wel wat. En mocht ik erop uitgekeken zijn, dan brengt de veiling van de spullen ook nog wel wat op. We doen nog snel een kerkje en komen dan een vertoning tegen van een film over ethiek in de psychiatrie. We zitten de film bijna tot het einde uit, maar we zijn niet onder de indruk.
Maar goed... waar zijn we nu eigenlijk WEL van onder de indruk? Is het de vriendelijkheid en behulpzaamheid van veel mensen hier... Zijn het de prijzen? Het aantal fietsers met helmpjes in de stad? Of het feit dat onze stapelbedden wel 3 hoog zijn?
Na de film gaan we richting hostel. Daar nemen we dan eindelijk een douche, we maken onze bedjes op en we eten een hapje in een Libanees restaurantje vlakbij. Nog steeds hebben we zeebenen, dus we gaan vanavond na een bakje thee vroeg naar bed. Morgen weer een dag en we hebben nog veel te zien. Ook plannen we een dagje Malmø, Zweden. Daar ben je zo met de trein en het moet een leuke stad zijn.

• 10 September 2008 - 10:24

Josien:

Die trip was cholera, zeg (blijft een leuke Poolse term, haha)! Kan me voorstellen dat je kapot bent, maar stinken ze daar ook naar knoflook?
    Wat voor kleur stiletto´s heb je nu onder je bedje gevonden? Succes de komende dagen...

• 10 September 2008 - 15:02

Ria:

Hoi Roos, wat een zakenlui zijn die Denen zeg! Stapelen maar met die bedden, er gaan veel makke schapen in een hok, zullen ze wel denken. Jeetje. Val er maar niet af als je op zo'n bovenste bed ligt. Verder veel plezier daar toegewenst! Mam

• 11 September 2008 - 05:12

Ria:

En Roos, als je nou weer zo'n gids treft die zich nauwelijks met zijn gasten bemoeit: gewoon zeggen: " Zoudt U ons wat meer willen uitleggen? We hebben niet betaald om steeds toe te kijken hoe U met de schipper praat". Of anders bij het boekingskantoor een klacht neerleggen. De schipper verdient hier ook aan, hoor, dus een dergelijke houding past niet.