Tikal - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Tikal - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Tikal

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg

30 Maart 2007 | Guatemala, Guatemala-stad

In Antigua een flinke voedselvergiftiging opgelopen bij een Chinees restaurant. Het eten leek echt goed, maar helaas dus. Ik had voor de dag erna een bus geregeld naar Sta. Elena, dus ik zat de hele dag mijn kringspier te trainen. Het ging gelukkig goed, maar wel veel pijn! We zijn nu al dagen hier in Sta. Elena en ik heb er nog steeds last van. Misschien toch een blinde darm? Of parasieten? Ik wacht het nog even af. Het overgeven is gelukkig over, maar sterke buikkrampen heb ik wel. En dus diarree.

Sta. Elena is vlakbij het eiland Flores, waar we een keertje hebben gegeten. In Sta. Elena is het moeilijk een bak te vinden waar ik kan pinnen maar het is na een paar uur gelukt.

Vandaag zijn we naar Tikal gegaan, de Maya-ruines. Bijzonder aan deze is dat de plek in de jungle verborgen ligt. Het is groot en indrukwekkend. Als je hier bent geweest hoef je niet meer naar Copan. Wij dachten natuurlijk weer de hele dag nodig te hebben en we waren er al om 7 uur ´s morgens maar zo rond het middaguur hadden we het wel weer gezien. Ik heb het halve park alleen gedaan want Javier wilde heel graag de ruines beklimmen en ik was te bang dat ik het dan halverwege in mijn broek zou doen...

Johanna, mooie naam, Jara! Goed om te horen dat het allemaal goed gaat!

Marian, ik kan jullie niet mailen daar! Heb het toen al eens geprobeerd voor ik vertrok, maar lukt niet. Maar ik wil graag weer werken! Ben de 2e terug en wil de 3e wel weer aan het werk! Omdat ik nu niet via randstad ga werken moeten we even kijken wat voor systeem dan wel... rooswiss@hotmail.com. Mocht je niks terug horen op je mail dan komt het omdat ze niet aankomen...

Nu maar ff fotos uploaden...

  • 31 Maart 2007 - 16:50

    Marian:

    Hallo Roos,

    Wat een indrukwekkende foto's, geweldig om zo iets te kunnen bekijken, vast een hele belevenis. Wat vervelend die diaree, natuurlijk geen beschuitjes met kaneel en suiker daar te koop. Slappe thee zal vast nog wel lukken, en bananen! Nou ik hoop dat je snel zult opknappen, zoiets moet natuurlijk niet te lang duren want dan wordt je zo slap. Parasieten! jakkie wat een onsmakelijke gedachten, dat die in je lichaam zouden zitten, brrr, van je wormpjes in het begin kreeg ik ook al de rillingen. Maar goed, dat hoort natuurlijk een beetje bij zo'n reis door die landen. Wij zijn denk ik toch iets te klinisch met alles wat we eten en doen, zodat we extra gevoelig zijn in het buitenland. Ik heb laatst een documentaire op Discovery gezien over een vrouw die een broodje warm vlees had gegeten in Mexico................., ik vertel je de details wel als je weer terug bent.

    Ik zal het aan Hiltje doorgeven...........
    Waarschijnlijk zal ze je wel proberen te mailen.

    Wel Roos, het gaat je goed verder en beterschap he! Je laatste maandje van reizen gaat in dus geniet er nog maar lekker van.

    groetjes Marian

  • 31 Maart 2007 - 21:03

    Mam:

    Roos, niet meteen van het ergste uit gaan, maar mocht een arts toch blindedarmontsteking constateren dan kun je de Nederlandse Ambassade evt. bellen of mailen voor hulp (bijv. bij bemiddeling met verzekering of met financ. kwesties) in Ciudad de Guatemala, telf. (502)2381 - 4300, e-mail nlgovgua@intelnet.net.gt.
    Bij parasieten zijn papaja's goed, maar dat weet je wel, denk ik. Dan geen zuivel. Als je geen ORS bij je hebt: gekookt water met zout + suiker. Beterschap! Groet, mam.

  • 01 April 2007 - 07:27

    Mam:

    En Roos, een arts zal eerst vragen of je koorts hebt om te bepalen of het je blindedarm is. En mocht je naar een ziekenhuis moeten dan kan de Ambassade kontakt met ons opnemen.
    Marian: als het Hiltsje niet lukt Roos te mailen, kan ze het wellicht aan jou mailen waarop jij dan Roos weer kunt mailen. Kan ook via mij, hoor, maar jullie hebben mijn e-mailadres niet. Kunnen wel bellen, want we staan wel in het telefoonboek.
    Roos: prachtige foto's. Was altijd al benieuwd hoe Tikal er uit zag nadat Volkmar en Joke daar jaren geleden al waren en enthousiast er over vertelden.
    Nou, hou je haaks en hopelijk is je buikpijn over. Groetjes van hier. Mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Guatemala-stad

Midden- en Zuid-Amerika, Europa

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2009

Zat-Limburg

04 Mei 2009

10 maanden lang houdbare donuts

03 Mei 2009

Moderne kunst

03 Mei 2009

Tiergarten

01 Mei 2009

Daklozen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 68871

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 06 Oktober 2014

Basel en Herznach

19 September 2014 - 22 September 2014

Oslo

02 Augustus 2014 - 24 Augustus 2014

Finland

06 Februari 2014 - 11 Februari 2014

Rome en Vaticaan

03 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

New York & Brazilië

08 Mei 2013 - 15 Mei 2013

Portugal

01 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Slowakije

02 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Letland

28 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Mongolië

20 Augustus 2009 - 25 September 2009

Chili en Paaseiland

01 September 2007 - 29 Augustus 2009

Midden- en Zuid-Amerika, Europa

Landen bezocht: