Mate - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Mate - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Mate

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg

22 September 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Gisteren geluncht met Catherine en een vage Francaise. Daarna met C. met de metro naar het museum voor moderne kunst, Malba, gegaan. Dit was echt de moeite waard! Mooie dingen en veel bijzondere stukken. In het museum een taartje gegeten en daarna terug met de metro. Gisteravond probeerde ik wat te slapen voor het stappen, maar dat mens op mijn kamer moest weer iedereen wakker houden dus ik was 's nachts nog steeds moe. Dus wel een paar borrels gedronken op het feestje beneden, maar niet meer naar een club gegaan.
Vandaag de stad in gegaan om een beetje bescheiden te shoppen. Tsja je kunt toch niet Buenos Aires verlaten zonder iets te kopen. Dus een mate-bekertje gekocht, gemaakt uit kalebas, want dat is het meest geschikt. Die moet je vullen met mate en heet water, 24 uur laten staan, legen en schoonmaken en dan is ie helemaal klaar voor gebruik. Ik moet bekennen dat ik het zelf nog niet eens geprobeerd heb, dus ik moet thuis eerst even aan de studie om het allemaal volgens de regels te doen. Hier drinken ze het als koffie en op elke hoek van de straat kun je heet water kopen om je kalebasje mee te vullen. Ik heb 2 kilo mat gekocht, in verschillende smaken. Ook heb ik nog wat Argentijnse films kunnen bemachtigen, want ik bel dol op Argentijnse films. Voor wie geinteresseerd is: 'Bon bon el perro' en 'Historias minimas' zijn aanraders. Ik ben nog achter een meisje aangerend dat haar portemonnee was verloren. En ik heb een enorme allergische reactie op mijn enkels. Het is rood, dik en jeukt als een dolle. Misschien is het de wasverzachter?
Straks neem ik een taxi naar het busstation. Ik heb al een kaartje, dat scheelt. Het wordt weer een uurtje of 16 in de bus naar Santiago. Linda, een Duitse die ik op Paaseiland leerde kennen, woont een tijdje in Santiago. Ze komt naar het hostel toe en dan gaan we samen iets eten. Nu dus spullen pakken.

  • 22 September 2009 - 18:06

    Lien:

    Geniet van de mate!
    Ik heb het ook in huis, even wennen aan de smaak maar het is leuk ritueel, vooral als je het deelt met vrienden!
    Reis ze!

  • 23 September 2009 - 07:01

    Mam:

    Hai Roos. Wellicht heb je tijdens de 16-urige busreis even gelegenheid ergens de mail te bekijken..... ik had de vluchtgegevens nog en we zijn vrijdagmiddag op tijd op Schiphol.
    Tsja, en die allergie.... ik weet niet wat erger is, de smerige lucht in zo'n stad als B.A. of de chemicalien in wasverzachter! Straks in Friesland maar lekker de was weer in de wind drogen! Ik wens je nog een gezellig etentje met Linda en een voorspoedige vlucht! Liefs, mam

  • 23 September 2009 - 07:06

    Manuela:

    Oh je komt alweer bijna naar huis. Gaat dat snel joh.

    Geniet lekker van de laatste dagen.

  • 23 September 2009 - 09:43

    Tine Hekker:

    Bonbob el perro. Is dat die film over een werkeloze man en zijn hond? Hij raakt zijn baan kwijt bij een tankstation en gaat zelfgemaakte messen verkopen. Ik weet echter niet meer hoe deze film afloopt.

    Groet en een voorspoedige terug reis.

  • 24 September 2009 - 05:16

    Lien:

    dag Roosje,
    Jij zit nu bijna op het vliegtuig naar de lage landen. Ik hoop dat deze vakantie je volop positieve energie en inspiratie heeft gegeven om je met opnieuw met open blik in het leven in Nederland te smijten. Denk eraan; wat je beleeft is belangrijker dan wat je hebt. Probeer dat wat je energie ontzuigt uit je leven te bannen en richt je op de mooie dingen. Laat je verrassen door het leven" kus

  • 24 September 2009 - 14:29

    Marieken:

    Hi!

    Weet niet of je nog een keer kunt internetten tijdens de lange reis, maar in ieder geval: tot morgen! Ga je een keer een film-avondje houden? Kom anders graag een keer naar je nieuw-bemachtigde films kijken. Dan neem ik een lekker flesje van het een of ander mee :)

    Tot snel, x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Chili en Paaseiland

Recente Reisverslagen:

25 September 2009

Jeuk

22 September 2009

Mate

21 September 2009

Laatste dagen in BA

19 September 2009

Tango

17 September 2009

Buenos Aires

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 68851

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 06 Oktober 2014

Basel en Herznach

19 September 2014 - 22 September 2014

Oslo

02 Augustus 2014 - 24 Augustus 2014

Finland

06 Februari 2014 - 11 Februari 2014

Rome en Vaticaan

03 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

New York & Brazilië

08 Mei 2013 - 15 Mei 2013

Portugal

01 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Slowakije

02 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Letland

28 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Mongolië

20 Augustus 2009 - 25 September 2009

Chili en Paaseiland

01 September 2007 - 29 Augustus 2009

Midden- en Zuid-Amerika, Europa

Landen bezocht: