Tango - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Tango - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Tango

Door: Roos

19 September 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Door de stad gelopen, gegeten in een sjieke tent bij de haven. 's Avonds wat gegeten en redelijk vroeg naar bed gegaan. De volgende dag met Catherine en Carol met de metro naar de wijk Palermo gegaan waar ze leuke winkeltjes en bars hebben. In een bar gecrasht waar Catherine en ik een kaartspelletje speelden onder het genot van een drankje, maar we werden vriendelijk verzocht dat niet te doen omdat de politie anders de hele zaak kan sluiten. Belachelijk. Terug met de metro. Ik had behoefte aan wat actie, dus ik boekte een tangoshow in cafe Tortoni voor die avond. Catherine en Carol gingen mee. De show begon met een soort toneelstuk. Er waren mooie kostuums en een zanger en het dansen was prachtig, maar veel zagen we niet van het voetenwerk omdat we helemaal achterin moesten zitten. Na de show in het hostel zitten drinken en daarna door naar een bar in Palermo. Overal waren de cocktails smerig. Het halve hostel kwam langs, dus het werd een gezellige boel. Daarna gedanst in een club. Carol is Iers en deed wat volksdansen. Het was een komisch gezicht toen haar rechter schoen door de hele zaak vloog en midden op de dansvloer landde. Niemand raakte gewond. De muziek was niet al te best. De mannen waren vrij opdringerig maar hier en daar had ik toch nog een leuk gesprek. Mijn vriendinnetjes hebben intussen al een paar kerels versleten.

Zonet samen met de meiden een ontbijtje gedaan in het restaurantje om de hoek.
Voor vandaag had ik een polowedstrijd geregeld met een sjiek feestje erna en Catherine en Carol zouden ook mee. Dit gaat helaas niet door omdat het gisteren regende en het veld nu dus vol modder is. Tsja, het blijven Argentijnen he, stel je voor dat je kleding vies wordt. Dus ik ga zo wat slaap inhalen en lezen. En vanavond wordt er weer lekker gegeten, gedronken en gedanst. Want Buenos Aires is echt wel een stad met een rijk nachtleven. Eten is over het algemeen gevarieerd en goed. Je kunt dag en nacht eten. Bediening is in de meeste restaurants attent en bij de koffie krijg je water en koekjes, voor het eten een enorme mand brood en crackers, bij de wijn krijg je nootjes en als je een croissantje en koffie bestelt krijg je er een sapje bij. En overal vind je gezellige koffietentjes. Ik zou er de hele dag kunnen zitten.

• 21 September 2009 - 08:23

Josien:

Hey Roos,

Leuke foto's, ziet er wel frisjes uit...Geniet nog lekker van je laatste week!!!

• 21 September 2009 - 09:52

Marieken:

Hi!

Klinkt goed! Al het eten en drinken in BA. Ziet er wel een beetje frisjes uit. Ik heb een paar keer naar julia's tango gekeken, en daar liepen ze constant in zwierige zomerjurkjes... Geen fleecetrui te bekennen. En tango zou helemaal geweldig moeten zijn daar.... Geniet nog van de laatste daagjes.

Ayo

• 21 September 2009 - 09:56

Anne-Mieke:

Ha Roos!!! Ben blij dat je bijna weer naar huis gaat! Ondanks alle gezelligheid vind ik het toch maar een heel avontuur hoor, zo in je eentje! Geniet er nog van, de laatste dagen. Hou je taai, je bent een hele mooie meid en er liggen mooie mannen met bosjes op je te wachten! Nou geniet met volle teugen, wees voorzichtig en kom weer helemaal heel thuis! Dan plaatsen we een oproep in het Frieze "stinkertje" en dan zullen we eens een hele lieve gezellige mooie intelligente, stinkend rijke uiteraard, mooie jonge vent voor je zoeken. Dus niet getreurd, er wordt aan gewerkt! Tot gauw meis, hou je taai, liefs Anne-Mieke