Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg

17 September 2009 | Argentinië, Buenos Aires

Bus genomen naar Buenos Aires, 15 uur. Ik had een feesthostel uitgekozen. Met Catherine uit Luxemburg had ik daar afgesproken. Toen ik net terug kwam van een enorm bord pasta in een restaurantje kwam zij toevallig ook aan. We ontmoetten ook onze kamergenotes. Samen gingen we naar een restaurantje omdat zij steak wilden eten. Catherine zei dat ze het maar saai vond dat ik geen vlees eet. Tsja dat ik vegetarier ben wist ze al toen we de vorige keer samen optrokken. Niet erg aardig. Even vroeg ik me af waarom ze me eigenlijk in BA kwam opzoeken. Gelukkig waren de anderen beter gemanierd. Daarna naar cafe Tortoni gegaan, waar de grote schrijvers en dichters vroeger kwamen. Het is een prachtig gebouw met idem inrichting en toen wij er waren, kwam er net een groepje oude heren aan die er elke wonesdagavond samen gedichten schrijven. ' s Avonds een feestje in het zusterhostel van het onze. Het alcoholgebruikk leidde tot compleet decorumverlies bij de meeste gasten. Ik wa snog niet fit dus dronk niet veel. Mijn kamergenotes keken scheel, kusten allerlei kerels, vielen om of in slaap. Catherine kon niet meer op haar benen staan maar was ervan overtuigd dat ze nog naar een club moest. Ik moest bijna alleen naar huis en een Braziliaanse voetballer wilde me wel brengen, maar toen wilden er toch nog meer mensen mee. Straks wat rondlopen met de kamergenotes. We zijn er al 2 kwijt die willen wachten op de kerels die ze vannacht kusten.

  • 18 September 2009 - 10:06

    Mam:

    Hallo Roos. Nou, zeg maar dat vegetarisch eten heel lekker kan zijn; we hadden gisteren heerlijke paprikasoep met slagroom en creme fraiche erin en dat terwijl ik helemaal geen paprikaliefhebber ben en er 5 stuks in verwerkt werden..... Vanavond lekker eco-eten in Heerenveen op uitnodiging van Froukje en dat zal ook wel heerlijk vegetarisch zijn.
    Ach joh, over 100 jaar hebben we allemaal een schapenkop.
    Maar Roos, we hebben het erover gehad jou op te halen van Schiphol de 25e. We werken toch s'zaterdags, omdat we dan een workshop geven en kunnen dan vrijdag wellicht even naar Oma in Bilthoven met jou. Zien we Marieken ook nog even op Schiphol. Je hoort nader.
    Ga je nu ook nog even buiten B.A. in Argentinie rondkijken? En met een bus naar Chili woensdag of zo? Gezellige dagen en tot mails. Mam

  • 18 September 2009 - 10:38

    Heyhey!:

    Dat klinkt als een wilde bedoening daar. Pas je een beetje op jezelf? Leuk om al je verhalen (altijd in unieke roos-stijl) te lezen. Wat een onzin, dat mensen je altijd maar moeten beoordelen als je vegetarisch bent. Dat moet je toch zeker lekker zelf weten?

    Ik heb volgende week vrij, dus tot dan in ieder geval.

    Liefs, Marieken

  • 18 September 2009 - 15:20

    Marieken:

    Hallo!

    Zie net dat ik net bij mijn naam hey hey heb getypt, maar dat ben ik dus niet....

    TOt snel! Marieken

  • 19 September 2009 - 12:48

    Ria:

    Hoi Roos. Hoe lang moet je vanaf dinsdag in de bus zitten naar Santiago dat hij pas woensdag aankomt, zoals je op de prive-mail zei? Is het daar nog steeds koud of valt het mee? Hier is het warm, 24 graden of zo, en we hebben een record-oogst aan (dikke dit jaar) blauwe druiven in de tuin, waarvan ik de overschotten ruil met appels van anderen. Peren liggen bij mensen gratis op tafels aan de weg, omdat iedereen veel te veel heeft en we aten ons ook suf aan pruimen toen we bij de overburen op de dieren en planten moesten passen. Je zou zeggen: met al dat fruit gaan we vast een strenge winter tegemoet met veel voedsel voor de dieren......
    Wat die vrouwen daar betreft mogen ze wel oppassen: in de krant (van iemand die daar woont) stond dat Argentijnse mannen uitgaan van het gegeven "vrouw=bed", dus dan zie je die galantheid toch in een heel ander licht.
    Nou, gezellig week-end en tot mails, mam
    P.S. We zijn niet in de buurt de 25e, maar komen speciaal voor jou naar de Randstad. Hadden toch weer eens naar Oma gemoeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Chili en Paaseiland

Recente Reisverslagen:

25 September 2009

Jeuk

22 September 2009

Mate

21 September 2009

Laatste dagen in BA

19 September 2009

Tango

17 September 2009

Buenos Aires

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 69219

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 06 Oktober 2014

Basel en Herznach

19 September 2014 - 22 September 2014

Oslo

02 Augustus 2014 - 24 Augustus 2014

Finland

06 Februari 2014 - 11 Februari 2014

Rome en Vaticaan

03 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

New York & Brazilië

08 Mei 2013 - 15 Mei 2013

Portugal

01 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Slowakije

02 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Letland

28 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Mongolië

20 Augustus 2009 - 25 September 2009

Chili en Paaseiland

01 September 2007 - 29 Augustus 2009

Midden- en Zuid-Amerika, Europa

Landen bezocht: