El Valle de Anton - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu El Valle de Anton - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

El Valle de Anton

Door: Roos

05 Februari 2007 | Panama, Panama-stad

Eergister dan eindelijk de trip gemaakt naar het kanaal. Vanaf een hoogte konden we goed zien hoe de sluis werkt. Daarna een taxi geregeld naar het dierenpark. Er waren enkele bijzondere vogels te zien en een paar andere dieren. Het was er lekker rustig en met veel ge-ouwehoer en ijsjes brachten we er de hele middag door. Eenmaal terug in het hotel spoelde ik per ongeluk een van mijn favoriete strings door de gootsteen.
Vanmorgen uit Panama stad vertrokken naar El Valle de Anton, aan de voet van een vulkaan. Heerlijk rustig hier en niet zo veel toeristen. Prachtige vergezichten ook. Morgen gaan we wandelen in de omgeving.

• 06 Februari 2007 - 06:06

Mam:

Dus Roos, toch maar niet in je eentje naar Colombia gevlogen? Gelukkig maar, leek ons al niet verstandig gezien alle reisadviezen. Heb je die oproep van dat Belgische meisje gezien om te gaan rondreizen in Ecuador? Nou, groetjes maar weer van hier. Mam. P.S. Niet meer last van je surf-verwondingen?

• 06 Februari 2007 - 08:12

Mirjam:

toch niet die oranje .. van je dinnetje hahahahaha x mirjam

• 06 Februari 2007 - 13:21

Marian:

Hallo Roos,
    Leuk weer iets van je te lezen al zijn het korte stukjes. Kan je ons niet eens verrassen met een foto van al dat moois wat je daar ziet, of heb je al je ruimte al benut? Jammer van je string, we zullen aan 'm denken ( 'm ??) groetjes Marian

• 06 Februari 2007 - 22:13

Roos:

Mirjam! Nee, het was die gekleurde! Balen!
    Marian! Hoe was je vakantie? Foto´s is altijd lastig maar we blijven hopen op een goede computer met USB!
    Mam! Thanks voor de info!

• 07 Februari 2007 - 09:59

Mam:

En Roos, alle leidingen in het hostal verstopt nu?
    We horen nog steeds reacties op je stuk in de Balkster; mensen vinden je moedig, hoor. En de krant blijft je volgen, staat er, dus niet teveel uitweiden over strings e.d., ha ha. Praatjes heb je zo ..... Pa gaat zaterdag in Workum beginnen met workshops geven en we hoorden al die tijd niks, maar van iemand ui de watersportwereld die de workshop gaat vólgen, moesten we horen dat het doorgaat..... dat bedoel ik nou. Groet, mam.

• 07 Februari 2007 - 12:08

Marian:

De vakantie was in een woord heel gezellig!!!
    We waren met z'n 10 in een lekker groot huis voor 12 personen met 3 badkamers en sauna, dus lekker lux en ruim. We hebben jammergenoeg maar 3 dagen echte sneeuw gehad, jammer maar beter iets dan niets. Verder alle avonden spelletjes met z'n allen lekker knus. Met de kleinkinderen gesleed, sneeuwpoppen gemaakt en sneeuwbalgevechten gehouden dus kortom het was zeer geslaagd. Geen enge en spannende dingen tegengekomen:). Vandaag weer aan het werk...
    groetjes Marian

• 08 Februari 2007 - 06:38

Mam:

Hai Roos, je hebt het hierboven 2x over lekker rustig? Vond je het zo druk dan? Nu jij niet meer de hele avond zit te chatten en de computer bezet houdt, heb ik alle gelegenheid te surfen, ha ha en ik kwam het volgende tegen (even i.v.m. Ecuador ingeval je met dat Belgische meisje iets afspreekt, ook nogal een avontuurlijk typje), op het prikbord iemand die haar avonturen vertelt op www.reismetmemee.nl en dan aanklikken Ecuador: zij ging 4 dagen de Amazone-jungle in naarhet Reserva de Produccion Founistica Cuyabeno, entree 20 dollar, poncho werd verstrekt. Met kano rivier af o.a. naar een dorp. Slapen in tent van muskietennet. Op het programma stonden o.a. vissen op piranha's en er werden geregeld anaconda's gespot. Zij zag er eentje op 3 meter afstand, maar toen bleek er 1 1/2 mtr. boven haar hoofd ook eentje te hangen in de boom. Dus wel goed uitkijken aan alle kanten (vogelspinnen waren er ook) maardat ben je wel gewend en die gidsen weten er alles van. Leek me wel interessante trip (vliegen met binnenlandse vlucht of per bus). Eten was ook wel te doen, veel bananen. Die mensen moesten bij andere excursies soms wel met anderen op 1 kamer, maar dat ben je wel gewend, denk ik. Is goedkoper ook. En kostbare dingen onder je hoofdkussen s'nachts. Nou, groetjes. P.S. Van mij mogen jouw stukjes ook wel wat langer, hoor. Maar ik snap dat het internetten soms duur is en moeilijk.

• 09 Februari 2007 - 09:32

Retze:

Hoi Roos
    Wilde je eigenlijk een meeltje sturen, maar dit is natuurlijk ook wel leuk.
    Ik kan wel een beetje jaloers op je worden; als ik die verhalen zo lees, dan mis ik het reizen.
    Ben je gezond en fit?!
    Ja, daar zijn mooie vogels, hè?! Ik ben wel eens door het Kanaal gevaren en toen zagen we een tucan (zo heet die vogel geloof ik, met zo'n reusachtige snavel).

Hey liefie, hou je taai.

Retze

• 11 Februari 2007 - 08:42

Pa En Ma:

Jeetje Roos, die nieuwe foto's..... je lijkt wel een jetsetter (pretsetter, zegt pa)met haar impressario. Maar die van de dierentuin lijkt toch ook, ha ha. Ben je intussen al weer in Costa R.?

• 15 Februari 2007 - 06:55

Mam:

Hoi Roos, ene Tom Roes heeft gisteren (14febr.) een filmpje over het schildpadproject op het C.R.prikbord gezet: www.campus.tv/index=php?action=showmovie&movieid=483 of kijken op prikbord Costa Rica laatste berichten. Mooi resultaat, 13 schildpadjes geboren in 2004 en 20.000 vorig jaar. Heeft dus toch geholpen dat jullie daar s'nachts moesten zitten op dat strand. Froukje is gisteren weer naar Nepal vertrokken, deze keer met een grote hoeveelheid brillen voor de mensen daar.
    Hoop dat je aan het malaria-protocol hebt gedacht deze week en we horen graag gauw weer van je. Groet, ook van de anderen, mam.