Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Panama City - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Panama City

Door: Roos

27 Januari 2007 | Panama, Panama-stad

Vanmiddag namen we de bus naar Panama stad. Hotel gevonden in een buitenwijk, 10 USD voor een 2 p-kamer met badkamer. Ik ben bang voor de fan want die lijkt naar beneden te komen iedere keer als ik ernaar kijk maar volgens Javier zitten die dingen altijd losjes aan het plafond bevestigd.
Panama stad moet heel gevaarlijk zijn volgens de locals maar het lijkt nog mee te vallen.
Morgen willen we met de bus naar de Miraflores sluizen om te schepen die passeren te bekijken.
Daarna door naar de botanische tuinen en een wandeling door de jungle. Gewoon met de bus dus, da´s veel goedkoper en meer avontuur. Toch bedankt voor de tip moeders!

• 28 Januari 2007 - 10:04

Mam:

HOi, zal ik dan maar weer de 1e zijn? En nog de jungle in geweest en spectaculaire dingen gezien? Ik zit nog met een verzwikte voet sinds woensdag, dus zittend bestaan min of meer en kan veel internetten en ik kwam op het Panama-prikbord als tip voor de goedkoopste vluchten binnen Zuid-Amerika "Copa Airlines"tegen (www.copaair.com.) Op de site staat bijv. San José naar San Salvador $ 109,-, San José naar Managua ook $ 109,- en San José naar Guatemala eveneens $ 109,-.
    Dus vanaf Panama via Quito naar Lima zal het ook niet zo duur zijn. (dat komt nog wel als je van Chili naar Paaseiland wilt, denk ik zo). Groetjes van ons allen hier, mam.

• 29 Januari 2007 - 07:04

Mam:

Hé Roos, we kunnen via Pancanal.com een virtuele tour doen (Miraflores), dus we hebben kunnen zien waar je was. Theater erbij etc. Heel bijzonder. En ga je daar nu al snel weer weg (als Panama-stad zo gevaarlijk is als je schrijft)?

• 29 Januari 2007 - 09:13

Mam:

Roos, op Internet kon ik kijken bij Miraflores, live-beelden die door een vaste camera worden uitgezonden. Hadden we gisteren moeten weten, had je even kunnen zwaaien, ha ha. Heel wat te zien daar. Groetjes.

• 30 Januari 2007 - 14:22

Mam:

Roos, ik vond bij klokkie.waarbenjij.nu (via "profiel"op jouw weblog kwam ik daar) een jongen die ook vrijwilligerswerk met schildpadden deed, maar die deden het s'nachts met zijn 2-en. Beter toch? Zat ook in een anderdeel van Costa Rica.

• 01 Februari 2007 - 06:30

Mam:

Roos, even over Colombia. Het Ministerie van Buitenl. Zaken geeftde volgende adviezen: Reizen in het Zuidwesten van Colombia wordt sterk afgeraden, met name in de regio'sPutamayo, Caqueta, Giaviare en Meta i.v.m. een offensief van het Col. leger.
    Om veiligheidsredenen wordt reizen naar de departementen Norte de Santander en Arauca, alsmede naar de rurale gebieden in Narino, HUila, Cauca, Valle del Cauca, Choco, Bolivar, Sucre, Cesar en Antioquia eveneens afgeraden. Alhoewel er doorgaande wegen zijn die door het leger bewaakt worden, is er b.v. ook een weg die vanaf 7 uur s'avonds afgesloten wordt omdat men de veiligheid van reizigers niet kan garanderen. Ook al neemt het aantal ontvoeringen en moorden af. (23 febr. is de "Dag der Ontvoerden") Als ik jou was zou ik snel doorreizen dus. Groet.

P.S. Bezoek aan de Nationale Parken wordt eveneens afgeraden door het Min. van Butenl. Zaken.

• 04 Februari 2007 - 08:11

Mam:

Lieve Roos, al weer bericht van mij dus. Je bent de 15e febr. a.s. 3 maanden weg, hetgeen betekent dat je rond de 10e moet beginnen met die malaria-nosoden, dus ik hoop dat je die niet in San José in je koffer hebt zitten. Indien wél, dan zou ik nieuwe kunnen bestellen en vanuit België naar je op laten sturen (moet je wel een vast adres hebben uiteraard). In Cusco zul je geen last van malaria hebben, maar in b.v. Suriname waar je toch ook naar toe wilt, dus wel.
    Laat maar weten in dat geval. Veel liefs van ons, mam.

• 04 Februari 2007 - 11:46

Marian:

Hai Roos,
    We zijn weer terug, dus ook weer even op jou weblog gekeken, alles gaat nog op rolletjes lees ik, vanaf nu ga ik weer regelmatig kijken of er een berichtje is. Veel plezier verder!