Tegucigalpa - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Tegucigalpa - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Tegucigalpa

Door: Roos

06 Maart 2007 | Honduras, Tegucigalpa

Uit San Jose met Javier de bus genomen naar Honduras. Onderweg moesten we in Managua, de vreselijke hoofdstad van Nicaragua, overnachten. We kwamen er om 23 u aan. De volgende ochtend vertrok de bus weer om 5 uur. Met onze kookset hebben we nog even een soepje in elkaar geflanst en daarna hebben we een paar uurtjes kunnen slapen. Op de grens met Honduras moesten we weer dik betalen. Eenmaal over de grens werd er een film gedraaid dus hadden we wat te doen. Ook was het uitzicht vanuit de bus de moeite waard. We kwamen vroeg in de middag aan in de hoofdstad van Honduras. Meteen een taxi genomen naar een hotel dat ik had uitgezocht in mijn Lonely Planet. Ik wist wel dat het eenvoudig zou zijn maar dit is wel heel erg. Er is licht maar een water. Er staat een grote ton met een emmer en als je dus wilt gaan douchen neem je een emmertje water en ben je wel even een tijdje bezig. Het is hier koud, maar 20 graden en het regent, dus zo een bad is echt een ramp.
We waren alweer door het geld heen, dankzij alle grenstoestanden en we konden vandaag pas pinnen. Dus zonet voor het eerst in dagen weer echt gegeten. En vanavond gaan we koken in de hotelkamer. Plan is om morgen richting Copas Ruinas te gaan, waar Maya-ruines zijn. En daarna door naar Guatemala.

• 07 Maart 2007 - 06:32

Mam:

Hai Roos, dus weer een ander land. Toch zou ik, als ik jou was, niet te ver van CostaRica af reizen (hoe mooi de Maya-ruïnes ook zijn). Als je weer een tijdje apart reist zijn landen als Honduras en Guatemala niet heel erg geschikt in je eentje en je treft er vast minder backpackende mensen aan om mee samen te reizen. Lekker primitief, dat douchen daar. Nou ja, je bent wel wat gewend, toch? Voor info over wat er gisteravond is besloten in de radsvergadering: zie mijn e-mail. Groetjes, mam.

• 07 Maart 2007 - 12:16

Mam2:

Roos, ik heb even gekeken bij het reisadvies. Voor beide landen (Honduras en Guatemala) geldt voorzichtig te zijn. In G. veel geweld speciaal tegen vrouwen, dus zeker niet alleen reizen. Alle voorzorgsmaatregelen in acht nemen en bij overval geen verzet bieden, luidt het advies. Is het nog wel zo leuk dan (anders kun je je geld beter sparen voor een reis metde Transsiberië-Expres of zo, is ook leuk). Pas op jezelf!!!! Mam.

• 07 Maart 2007 - 18:43

Mirjam:

heeee DUDE!!! je ziet echt veeeell leuk man dat je weer met janvier op pad bent! tot horens weer! x mirjam

• 08 Maart 2007 - 12:33

Marian:

Hallo Roos,

Dus je gaat weer spannend doen??? Ga je alleen verder of samen? Hebben na je reis ook een ouderwetse dia-avond om ook te kunnen zien waar je allemaal geweest bent.
    Tot nu toe heb je goed op jezelf gepast.........ik hoop dat je dat ook blijft doen, dus blijf op je hoede Roos. Verder veel plezier.

groetjes Marian

• 09 Maart 2007 - 09:54

Marian:

Badtip:

Hallo Roos,

Ik was dinsdag bij de voorstelling van Najib Amhali, hij was in Afrika geweest voor stichting PLAN, waar mensen uren moeten lopen voor een emmer water. Toen hij daar was heeft hij de mensen daar laten zien hoe je met zo weinig mogelijk water je kan wassen; je neemt een kopje water en doet dit helemaal vol, vervolgen plant je dot tegen je lijf en schuift zo het kopje (onder druk) over je hele body, schijnt erg verfrissend te werken.
    Misschien heb je er wat aan.;)
    Ben benieuwd of je al op weg bent naar de Maya-ruines, dat lijkt me helemaal geweldig om die te bekijken.
    groetjes Marian

• 09 Maart 2007 - 13:01

Mam:

Hoi liefje, hé, ik hoorde zojuist op het nieuws dat president Bush ook 1 dezer dagen naar Guatemala vertrekt. In Brazilië waren ernstige rellen, dus als ik jou was zou ik uit dat gebied wegblijven waar hij komt. Minbuza adviseert buitenlanders ALTIJD uit de buurt te blijven van rellen, opstootjes e.d. Ze kunnen je wel voor een Amerikaanse aanzien met je blanke huid en blonde haren! In kranten kun je wel zien waar hij precies naar toe gaat in Guatemala en wat het probleem is (bio-ethanol uit o.m. mais). Groetjes en als je weer naar Copas gaat wil ik wel mee, hoor. Gezellig week-end al vast. Mam.