Tucumán - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Tucumán - Reisverslag uit San Miguel de Tucumán, Argentinië van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Tucumán

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg

14 September 2009 | Argentinië, San Miguel de Tucumán

Zaterdagavond met Graziela, Luis en Lien gegeten en daarna met Lien naar een bandje gegaan in een vage kroeg met binnenplein. Zondag samen naar een 5* resort met vlindertuin gegaan om wat te eten en te zwemmen.
Ik heb het noorden van Chili bereisd om zo naar Bolivia te kunnen om Lien op te zoeken. Na het bezoek kon ik dus weer naar beneden, richting Santiago, maar het noorden van Chili had ik nu wel gezien. Dus ik boekte een ticket naar Argentinië.
Vanmorgen vroeg met een taxi naar het vliegveld gegaan. Bleek dat er nog eens een filnk bedrag aan airport tax moest worden betaald. Al met al is het bezoekje aan Lien een heel duur bezoekje geworden. Naast mij in het vliegtuig zat een charmante piloot. Nooit geweten dat Gael García Bernal ook kan vliegen... Hij praatte af en toe tegen me, stelde wat vragen over vervoer in Tucumán die ik immers ook niet kon beantwoorden en stelde het personeel vragen over het vliegtuig. Het is dat ik op dat moment niet het gevoel had dat ik helemaal vrijgezel was, anders had ik er best nog eens een borrel mee kunnen drinken.
Tussenstop in Salta.
In Tucumán een taxi genomen naar een hostel dat ik eerder op internet vond. Daar vond ik meteen een Vlaamse waar ik een gids van mocht lenen.
Alleen de stad in gegaan, ijsje gegeten op het plein en nu dan internet. Paul mailt zo eens per week.
Tucumán oogt rustig en de mensen zijn aardig. Ik kan hier alleen over straat zonder van alle kanten nagefloten te worden. De heren zijn galant, het weer is mooi, er zijn leuke restaurantjes. Wat wil je nog meer? Ik ga zo een hapje eten en waarschijnlijk morgenmiddag al met de bus naar Buenos Aires. Ik heb een leuk party-hostel uitgezocht in BA centrum. Kom maar op dan met die ruige feestjes.

  • 15 September 2009 - 05:44

    Mam:

    Ach ach Roos. Je krijgt wel wat voor je kiezen... Maar houd je hoofd er bij a.u.b. en doe geen dingen waar je achteraf spijt van krijgt.... Je hebt al gemerkt dat mensen je zo maar kunnen bestelen e.d., dus houd je hoofd koel. Je bent gedesillusioneerd en neemt dan misschien foute beslissingen, dus denk goed na.
    En wat Paul betreft: hij heeft alleen ZICHZELF nodig. HIj zou jou nooit gesteund hebben, dus het is beter zo. Kwaadheid is beter te hanteren dan verdriet, dus word maar even lekker boos. Diep in je hart had je al twijfels immers....
    En wat werk betreft: ik zei het al eerder: er komen nieuwe kansen op je pad, dus NIET BIJ DE PAKKEN NEER GAAN ZITTEN!!!!! Veel mensen hebben al tegen mij gezegd dat ze juist iemand als jij in dienst zouden nemen!!!
    Heel veel sterkte en pas goed op jezelf. Liefs, mam

  • 15 September 2009 - 09:45

    Jet:

    Hoi Roos,

    Goh Roos,wat beleef jij veel! Petje af hoor. Ik heb vandaag je verhalen gelezen, (was ziek) vandaar mijn late reactie.

    Zit er niet over in dat je geen werk hebt als je terug komt in nederland. Welke werkgever zou jou nu niet willen als je zo'n reis durft te maken!!!!! Geniet van het reizen, het komt wel goed met een baan dat weet ik zeker.

    Liefs jet


  • 15 September 2009 - 10:01

    Inge:

    Roos,

    Moet ik de vliegmaatschappij bellen voor het tel.nr. van 'piloot Bernal'? En Hylke heeft hier een groep Irakezen in de aanbieding die hij wel op P. af wil sturen ;).
    Maar even serieus: geniet maar goed van je reis en laat de relationele perikelen maar voor wanneer je terug ben. En ik heb laatst al eens naar vacatures gekeken, en er is weer wat werk in de provincie, dus wie weet.

    Hopelijk tot snel! Dan kletsen we even bij voordat ik op reis ga..

  • 15 September 2009 - 20:37

    Manuela:

    He Roos

    Zo zie je maar dat je nog in de markt bent.....ik kan je nog altijd per opbod verkopen op ebay hihi...

    Ach een baan....dat komt wel joh....geniet nu lekker van je vakantie. Als je terug bent kun je je daar nog lang genoeg druk over maken (positief he haha). Ik merk dat de markt weer wat begint aan te trekken en ik stuur je morgen natuurlijk weer een nieuw krantje....Tuurlijk zijn er nu geen leuke banen...jij bent niet in NL om er op te reageren.....dus komt wel over ..........wat daagjes :d

    Geniet lekker

  • 17 September 2009 - 00:01

    Lien:

    hey roosje, ben toch wel blij dat we elkaar even gezien hebben, spijtig dat de reis door Bolivia voor jou tegengevallen is. Ben ondertussen ook aan het uitvissen of ik in oktober naar Salta of Buenos Aires kan om boeken voor de bib te gaan inslaan! Hier is het ondertussen weer snikheet en ik ben verkouden, hehe. Laat snel nog iets horen! En let even op de boekenwinkels in BA!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, San Miguel de Tucumán

Chili en Paaseiland

Recente Reisverslagen:

25 September 2009

Jeuk

22 September 2009

Mate

21 September 2009

Laatste dagen in BA

19 September 2009

Tango

17 September 2009

Buenos Aires

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 68859

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 06 Oktober 2014

Basel en Herznach

19 September 2014 - 22 September 2014

Oslo

02 Augustus 2014 - 24 Augustus 2014

Finland

06 Februari 2014 - 11 Februari 2014

Rome en Vaticaan

03 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

New York & Brazilië

08 Mei 2013 - 15 Mei 2013

Portugal

01 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Slowakije

02 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Letland

28 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Mongolië

20 Augustus 2009 - 25 September 2009

Chili en Paaseiland

01 September 2007 - 29 Augustus 2009

Midden- en Zuid-Amerika, Europa

Landen bezocht: