Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Santa Cruz - Reisverslag uit Santa Cruz, Bolivia van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Santa Cruz

Door: Roos

12 September 2009 | Bolivia, Santa Cruz

Donderdagavond toen ik ging tandenpoetsen in de gedeelde badkamer, kwam ik Rachel uit Amerika tegen. Ik zei dat we elkaar eerder hadden moeten ontmoeten, want dan hadden we samen kunnen eten en een borrel drinken. Dat wilde ze alsnog wel, dus we gingen samen nog even een biertje pakken in de stad. Toen we net aan het tafeltje zaten kwam er een of ander vaag Zweeds meisje dat volgens mij compleet psychotisch was naar ons toe. Ze vroeg of ze alstjeblieft bij ons mocht zitten want ze was zo alleen. De hele tijd dus naar haar vreemde verhalen zitten luisteren. Ze liep later met ons mee naar het hotel terwijl ze een heel andere kant op moest. De volgende dag zag ik dat mens ineens op het vliegveld staan, in de rij naar La Paz, terwijl ze de avond ervoor nog zei dat ze een paar weken in Sucre zou blijven. Dat had ze dan snel geregeld. Ze draaide haar hoofd wat vaag weg en ik was ook niet van plan nog langer naar haar rare verhalen te luisteren. In het vorige hotel waar ik met die Braziliaanse zat zijn mijn sandalen gestolen. Toen ik vertrok lagen ze er niet meer, dus ben ik vertrokken zonder die dingen in mijn tas. Het was de schoonmaakster of mijn vriendin, ik zal er nooit achter komen. Ik had nog wel wat geld van haar tegoed en ze had geen slippers om te douchen en een klein maatje schoenen, dus wie weet. Het was een snelle vlucht naar Santa Cruz. Net op het moment dat ik een boekje wilde pakken om te lezen, werd ik alweer verzocht mijn tafeltje in te klappen.
Op het vliegveldje stond Lien al klaar met een taxi. Het was leuk om elkaar weer te zien na een jaar.
We gingen bij Liens werk langs en daarna naar huis. Lien moest nog werken en ik nam een douche. ´s Avonds gingen we naar het kindertheater dat werd opgevoerd door sociaal werkers die aan Liens organisatie verbonden waren. Toen alles was afgelopen gingen we met de hele groep ergens eten en wat drinken. Ik begreep niet helemaal waar alle gesprekken over gingen. Daarna dronk ik met Lien nog wat in een kroeg. Vanmorgen samen naar de markt, wat eten en toen kwam de Spaanse Graziela weer. Nieuwe slippers gekocht in een supermarkt en daarna thuis geluisterd naar alle roddels van het werk. Ik volgde het allemaal niet. Ik probeerde verder te werken aan mijn reis. We zouden nog naar de film, maar er blijkt niets te draaien op zaterdagavond. Morgen gaan we misschien naar een parkje ofzo. Ik ga waarschijnlijk een vliegticket boeken naar Argentinië. Dan zit ik weer iets lager, bijvoorbeeld Salta of Tucuman. Daar een paar nachten, dan een bus naar Buenos Aires en dan van BA naar Santiago.

• 13 September 2009 - 14:56

Anne-Mieke:

Ha Ross!!! Fijne verhalen, om jaloers van te worden!!! Ik benijd je wel hoor! Ik ben niet zo'n waaghals, misschien moeten we toch samen een keer op reis, dan kan ik het ook leren. Pas goed op jezelf, kom weer helemaal heel thuis en geniet ervan! Veel liefs, Anne-Mieke

• 14 September 2009 - 08:19

Marieken:

Buenos Aires, ik ben jaloers!! Als je nog wat leuke (goedkope) religieuze troepjes tegenkomt tijdens je reis, zou je dan wat voor me willen inslaan? Centjes kan ik overmaken!