Rapa Nui - Reisverslag uit Остров Пасхи, Chili van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Rapa Nui - Reisverslag uit Остров Пасхи, Chili van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Rapa Nui

Door: Roos

25 Augustus 2009 | Chili, Остров Пасхи

Met een lange vlucht kwam ik dan eindelijk aan op Paaseiland. Er is een klein vliegveld en er is niets dat op en douane lijkt. Je pakt gewoon je spullen en vertrekt. Ik werd opgehaald door het hostel. Gelukkig maar, want door de staking van vorige week (Paaseiland wil minder toeristen en heeft daarom het vliegveld en dag geblokkerd) zitten de accomodaties vol. Op weg naar het hostel ontmoette ik Jonna, met wie ik nog even naar en winkel ging om wat eten te halen. Het was al donker en het dorp zag er niet spectaculair uit. Het regenede en het was warm. In de tuin ontmoette ik nog een local, Kon-Kien of zoiets.
Maandagochtend werd ik al voor 6 uur wakker en ik kon gewoon niet meer slapen. Ik kon niet wachten om de moai te zien. Nog even in de tuin gezeten, daarna ontbijtje gedaan met Jonna en Linda. Ik regelde wat mensen bij elkaar om en auto te kunnen huren. Ruth uit Zuid-Afrika wilde ook wel mee. In het dorp gingen we naar de markt en onderweg kwam ik Matthew tegen. Hij komt uit Amerika en ik had hem in het vliegtuig ontmoet. Hij wilde ook wel mee, dus zo hoefden we geen suffe tour te doen maar konden we zelf onze route bepalen. We zijn het hele eiland rond geweest en het was fantastisch. De beelden zijn zo groot en zo imponerend! Bij de 15 beelden die bij de zee staan wilden we de zonsondergang zien, maar die ging ineens aan de andere kant van het eiland onder. Oeps... We werden nog weggestuurd door politie (die overigens erg aardig was!), want waar wij waren gaan zitten mochten we helemaal niet zitten. Het was een stuk rots en overal stonden bordjes behalve daar, dus de verwarring was te verwachten.
Vanmorgen na het ontbijt (dat niet erg veel is!) met de hele crew naar het strand gegaan. Echt supermooi daar. Wit zandstrand, palmbomen, moai, blauwe lucht. Het water was te koud om te zwemmen.
Nu een beetje door het dorp lopen, hier en daar een empanada (deeg gevuld met bv kaas) eten en vanavond gaan we misschien in een of ander duur hotel de film ´Rapa Nui´ bekijken. Morgen huren we en fiets en gaan we naar het kratermeer.
Het weer is goed, het eten duur maar goed, het fruit en de sapjes heerlijk, de mensen mooi en aardig, de beelden zijn fantastisch en ik heb een paar leuke maatjes opgedaan. Wel jammer dat één van mijn kamergenoten zó met de handen in het haar zat dat mijn haarelastiek moest stelen. Maar verder... Ik vind het hier geweldig!!!! De meesten blijven 3 dagen. Ik en hele week. Woehoe!
OK, ik moet nu verder. Mijn toetsenbord slaat toetsen over en foto´s uploaden zal niet snel gaan. Later meer!

• 26 Augustus 2009 - 06:18

Jet:

Hoi Roos,
    Super dat je gegaan bent. Geniet lekker.
    Groetjes jet

• 26 Augustus 2009 - 07:17

Mam:

Hoi Roos. Toch je droom waargemaakt!! De meeste mensen dromen hier alleen maar van.
    Veel plezier. Doei, doei, liefs, mam

• 26 Augustus 2009 - 08:36

Mirjam Meermans:

hey roos! Wat geweldig dat je weer zo'n prachtige reis maakt! Zoals je het schrijft klint het allemaal zeer mooi en prachtig... geniet er van. (oh ja, ik ben t van costa rica, de schildpadden rescue...) xoxoxo

• 26 Augustus 2009 - 12:10

Gary:

Hey Rose, je bent echt een wereld reiziger. wat mooi dat je die delen van de wereld ziet waar je hart ligt. Geniet, maar wees voorzichtig, en neem geen stuk van een beeld terug, het kan je duur uitvallen. Richard zegt, Hi.
    Het ziet er mooi uit.

Gary