Iquique - Reisverslag uit Iquique, Chili van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Iquique - Reisverslag uit Iquique, Chili van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Iquique

Door: Roos

02 September 2009 | Chili, Iquique

Zo, dat was een hele reis. In La Serena nog een taxichauffeur die van alles wilde weten, of ik een vriend heb, of hij trots op mij is, bla bla. Nou ja, wat een eikel. Op het busstation mijn rugzak ingeruild voor een trolley die ik in het winkelcentrum kocht. De rugzak aan de man van de bagagestalling egegeven en hij was er blij mee. Natuurlijk weer een krijsend kind onderweg, mannen die je zogenaamd wel even willen helpen (nee bedankt). Onderweg in de bus geplast met plaskokertjes want het toilet was te smerig voor woorden. Ik kreeg ook nog ´ eten´, koekjes en pakjes sap met heel veel suiker. Taxi genomen naar het hostel dat ik in gedahcten had, maar volgens de chauffeur bestond dat niet meer. Hij wist wel een leuke. Ik ken die grappen maar vooruit, kijken waar hij mee komt, dacht ik. Het bleek een goede keuze, want het is die van Hostelling International. Het zit zo´ n beetje aan het strand, wat er ongeveer uitziet als Miami beach maar dan iets kleiner. Veel hardlopers langs het strand, een casino, een openlucht gym, een grote skatebaan, surfers. Nu moet ik wachten tot ik de kamer in kan. Dat duurt nog 1,5 uur. Het hostel ziet er best leuk uit. En ik slaap in een dormitory, dus ik doe vast wel weer wat leuke contacten op. Sandboarden kan vanaf hier ook, maar ik durf niet want ik heb nog steeds een dikke hand en een pijnlijke pols. Dat is eigenlijk niet beter geworden. Ik waag het er maar niet op. Pf wat ben ik moe. Heb maar 2 of 3 uur kunnen slapen. Ik wil mijn bed in. Goh en in het hostel loopt een hond rond. Overal tegenaan te pissen. Of is het iets anders? Gatverdamme.

• 04 September 2009 - 06:48

Mam:

Hoi Roos. Zo te lezen valt er wel wat aan te merken op de hygiene in dat hostel! En nu een trolley.. Ben je niet bang dat je nu voor een iets rijkere toeriste doorgaat straks in Bolivia dan toen je de rugzak nog had? Met alle nadelen van dien.
    Blijf maar lekker even een paar dagen aan het strand daar, ook al wil je pols nog niet echt meedoen met sandboarden en surfen enzo.
    Veel liefs van hier, mam