Ziek - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu Ziek - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van rosiroundtheworld - WaarBenJij.nu

Ziek

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg

06 September 2009 | Chili, San Pedro de Atacama

Tijdens de tocht die we maakten naar o.a. Humberstone heb ik misschien kou gevat. Ik kreeg last van mijn keel en neus en was steeds ontzettend moe. Dus elke volgende avond vroeg naar bed gegaan. Gisteravond afscheid genomen van de vrienden in het hostel en de bus genomen naar Calama. Onderweg nog controle van alle spullen in de bus, want Iquique is een belastingvrije zone. In Calama moest ik een uur wachten voor de volgende bus naar San Pedro de Atacama. Ik kwam gebroken aan. Spullen gedumpt in het hostel (kon de kamer nog niet in natuurlijk), cocabladeren gehaald op de markt (om achter je kies te stoppen en thee van te drinken tegen de hoogte want het is hier al 2000 m ofzo). Verder nog een alpaca-wollen trui gekocht voor de barre tocht die me te wachten staat. Uyuni is ´s nachts -20. Het is een tocht door de woestijn en de zoutvlaktes, 3 dagen lang. Die tour ook meteen geboekt, morgenochtend word ik opgehaald. Ontbijt van eieren en brood gehaald in een restaurantje om de hoek. Daarna kon ik het hostel in. Lag wat in bed want ik voelde me beroerd. Hoofdpijn, moe, last van keel en neus. Op een gegeven moment moest ik ook nog overgeven. Uiteindelijk dus toch maar naar het ziekenhuisje hier gegaan. Marga, een Nederlandse die ik toevallig ontmoette in het hostel, wilde wel mee. Super natuurlijk, want het was best een beetje eng en ik voelde me erg slecht. Van alles gecontroleerd, geen verhoging, bloeddruk prima, longen normaal. Wel opgezette keel en rood achterin de keel. Een viurale infectie van de keel, zei de para-medic. Is dat trouwens een verpleegkundige? Diclofenac moest ik maar nemen, maar een spuit was nu de enige optie. Morgen is de apothkeek weer open, maar ik word al vroeg opgehaald. En dan zit ik 3 dagen in een auto of bus in de woestijn. Dus gevraagd of ik mocht gaan bellen voor overleg, want ik wist niet of dit wel verstandig was. Dus Paul gebeld, in Nederland was het al middernacht. Hij zei dat het wel kon, dus terug naar het ziekenhuis en een fijne spuit in mijn bil. Niet super pijnlijk, maar ik loop nu wel een beetje lastig want die bilspier is helemaal stijf. Terug naar het hostel, wat liggen. Mijn kamergenote is intussen verhuisd want we hebben geen ramen in de kamer en ze is bang dat ze ziek wordt. Dat kan ik begrijpen. Kruikje klaar gemaakt, kopje thee, nog even snel dit verslag schrijven in een internetcafé om de hoek en zo meteen maar naar bed. De prik helpt geloof ik wel, maar ik heb wel nog een keer overgegeven. Als het morgenochtend ECHT niet goed gaat, dan blijf ik gewoon lekker in bed. De kosten van het ziekenhuis vielen ontzettend mee (ongeveer 8 euro voor onderziek en prik), dus als ik geen geld terug krijg van de tour is het geen enorme ramp. San Pedro is klein en de restaurants zijn duur, maar het is wel heel gezellig met straten zonder asfalt, zwerfhondjes, vuurpotjes, gezellige bars waar ik voorlopig niet kom.

  • 07 September 2009 - 05:12

    Pa:

    Hee Roos. Van harte beterschap en ja, jammer van de pech. Hopelijk knap je snel weer op. Veel liefs van Pa.

  • 07 September 2009 - 05:15

    Mam:

    Ach Roos, wat een tegenvaller. Dat meisje dat niet meer bij jou op de kamer wilde slapen, is vast bang dat je de Mex. griep hebt. Toch goed rusten, hoor, en even uitzieken. Hopelijk ben je fit genoeg voor die tour, maar - 20..... brrr. Weet niet of dat nou wel verstandig is momenteel. Ik duim voor je. Veel liefs van mam

  • 07 September 2009 - 07:53

    Josien:

    Ik wens je héél véél beterschap!!!

  • 07 September 2009 - 12:12

    Lien:

    hey Roosje,
    Ja, niet leuk he, ziek op reis. Ik hoop dat je je ondertussen al wat beter voelt. Heb je een goede slaapzak gehuurd? Is nodig hoor. En laat je overwelmen door de natuurpracht!
    heel veel knuffels!

  • 09 September 2009 - 06:03

    Mam:

    Roos, laat snel weten hoe het met je gaat, al snappen we hier wel dat je in die 3 dagen op de zoutvlakte niet kunt mailen. Was het een beetje uit te houden s' nachts op die hoogte en in hutjes met golfplaten dakjes? (bij het googlen op Uyni-vlakte kwam er aardig wat info). Hopelijk ben je weer helemaal de oude. Sterkte ermee en liefs, mam

  • 09 September 2009 - 08:09

    Gary:

    Rust lekker uit en beter worden. Dat is misschien miet makkelijk, maar zeer belangrijk. Bye, Rosie.
    Beterschap...

  • 10 September 2009 - 07:00

    Marieken:

    Hi Roos!

    Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt. Als je iets dichter bij was, zou ik kopjes thee voor je komen zetten en sinasappeltjes uitpersen. Je ziet er op de foto in ieder geval goed uit. Leuke poncho!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, San Pedro de Atacama

Chili en Paaseiland

Recente Reisverslagen:

25 September 2009

Jeuk

22 September 2009

Mate

21 September 2009

Laatste dagen in BA

19 September 2009

Tango

17 September 2009

Buenos Aires

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 69220

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 06 Oktober 2014

Basel en Herznach

19 September 2014 - 22 September 2014

Oslo

02 Augustus 2014 - 24 Augustus 2014

Finland

06 Februari 2014 - 11 Februari 2014

Rome en Vaticaan

03 Augustus 2013 - 25 Augustus 2013

New York & Brazilië

08 Mei 2013 - 15 Mei 2013

Portugal

01 Juli 2012 - 12 Juli 2012

Slowakije

02 Maart 2012 - 05 Maart 2012

Letland

28 Mei 2010 - 13 Juni 2010

Mongolië

20 Augustus 2009 - 25 September 2009

Chili en Paaseiland

01 September 2007 - 29 Augustus 2009

Midden- en Zuid-Amerika, Europa

Landen bezocht: